dimecres, 29 de febrer de 2012

HEM ACABAT EL NINOT DE NEU!

Els nostres ninots ja estan secs!! Així és que els hem pintat...
 ...i els hem envernissat.
 I ara hem començat a decorar-lo! Primer hem fet dues boletes blanques pels ulls...
 ...i a sobre hem posat dues boletes blaves. Ja tenim els ulls!
 A continuacíó li hem posat el nas i la boca. Després hem fet un xurro i l´hem aixafat per fer la bufanda.
 Què guapo!
 I ara el barret: primer fem una bola i l´aixafem ben primeta, és la base del barret.

 Després fem una altra boleta i la posem a sobre . I ja està!!! Ja els tenim!!! Mireu què simpàtics!!


Aquesta mateixa tècnica es pot utilitzar quan arribi la primavera per fer animalets. Aquesta abella la vaig fer fa alguns cursos amb P-4. De fet cada nen va poguer escollir quin animal volia fer: abella, papallona, elefant, pollet... i tots partien de la mateixa forma.

diumenge, 26 de febrer de 2012

ENS VISITA LA VELLA QUARESMA

Divendres va arribar al Pavelló la Vella Quaresma. Feia dies que vigilavem a veure quan venia i per fi l´hem trobat!! A la classe vam explicar el conte de "El rei Carnestoltes i la Vella Quaresma" per familiaritzar-nos amb ella i aquí la tenim amb les set cames i un missatge amagat a cada sabata!! Donat que erem a divendres li vam treure el primer missatge i en ell ens explicava la importància d´anar caminant pel passadís en comptes d´anar corrents, cosa que provoca més d´un accident!!!

dijous, 23 de febrer de 2012

COMENCEM A FER EL NOSTRE NINOT!

Aquesta setmana hem començat a fer el nostre ninot d´hivern. Necessitem fil de pescar, canyes de refresc i fang. El fil de pescar l´utilitzo per tallar el fang, les canyes de refresc les faig servir per unir les dues boles del ninot.

Hem repartit dos trossos de fang a cada nano i ells havien de fer dues boles com quan guardem la plastelina. A continuació he clavat la canya a la bola que farà de base i després he clavat a la canya la bola que farà de cap.

 Prefereixo utilitzar la canya i no l´escura-dents ja que amb aquest al final la bola de dalt acaba sortint, en canvi com la canya és buida per dins, com la clavem a una i l´altra bola l´omplim per dins de fang i així queda més fix i no salten les boles.
Bé, ja tenim els nostres ninots. Ara hem d´esperar a que el fang s´assequi i així els podrem pintar i decorar!!

dimecres, 22 de febrer de 2012

MIRÓ I LES FORMES

L´editorial que utilitzem a Infantil ofereix una sessió de tallers per treballar diferents temes. P-3  aquest any vam escollir el de "Miró i les formes".Aquí teniu un petit tastet. 
El taller ha girat al voltant de l´ observació del quadre de Miró "Personatge mirant el sol". Primer la noia que l´ha portat ha fet una petita introducció del pintor i de com li agradava pintar. Després ha arribat l´observació de l´obra. Els nanos de seguida han identificat el triangle groc i el cercle vermell. Després se´ls ha parlat sobre qui era el personatge i qui era el sol.
 Han observat també les estrelles i línies primes del fons del quadre. Després han passat a treballar ells mateixos amb les formes. Aquest és un treball que podem preparar nosaltres mateixes com a material d´aula. El primer que cal és preparar diferents fulls Din-A3 amb un fons mironià. En aquest cas els nanos tenien aquests dos fons. Estaven plastificats.

Després s´han posat al mig de les taules diferents formes de diferents colors fets de gomma Eva. Els nanos podien agafar les formes i posar-les lliurement a sobre de la làmina plastificada, per tal de crear la seva pròpia composició.
Els nanos posaven, treien, provaven combinacions... Mireu tot el que han fet!





Hem passat una bona estona provant diferents composicions. Aquesta és una activitat el material de la qual és molt fàcil de confeccionar. A més a més es poden treballar diferents autors. Aquesta vegada era Miró, però també es podria treballar per exemple Kandinsky, que també té moltes formes geomètriques. Aquí comença la imaginació i creativitat que tenim dins!!!

dilluns, 20 de febrer de 2012

LA CAIXA DE MÚSICA!

Aquesta és la nostra caixa de la música. Es tracta d´una capsa de folis folrada on hi podem trobar tota mena de sons. L´hem confeccionat la mestra de música i jo posant-t´hi a dins diferents instruments, molts d´ells fets amb material de rebuig.

Maraques fetes amb tubs de Lacasitos.

Timbals de mà fets amb capses de formatgets i un llapis.
Aquest el vaig fer ja fa molts anys. Es tracta de xapes enfilades a una corda. Després les vaig lligar als palets de plàstic que es posen dins les  sabates. En podeu demanar a les sabateries, van molt bé per fer titelles, màscares...
Crec que aquest ja us el vaig ensenyar junt als treballets de tardor. Com podeu veure està una mica atrotinat, però fa el seu ús.
Pals de la pluja.
Maraques amb diferents elements a dins per produir diferents sons.
Aquesta capsa de música sempre está a la classe i durant algunes estones els nanos la poden obrir i fer servir els instruments lliurement. La mestra de música també la fa servir per fer diferents activitats de so-silenci....

divendres, 17 de febrer de 2012

TREBALLEM AMB EL NOM PLASTIFICAT

Aquesta és una altra de les activitats que fem per aprendre a fer el nom. Imprimim el nom del nen o la nena en fulls de paper que després plastifiquem. No posem foto, ja que d´aquesta manera es pot aprofitar pel curs vinent si tornem a tenir nanos amb el mateix nom.
Han de resseguir per dins el seu nom. Cal estar atent per on el comencen. En Jan, per exemple, havia començat a fer el seu nom per la "n" com es veu a la foto.
Com podeu veure, els nanos fan servir rotuladors normals. A vegades passa que amb els rotuladors de pissarres Vileda costa de treure la tinta. Tal com ho fem nosaltres, tan si s´equivoquen com si ja han acabat, només passant una tovalloleta humida el full queda com nou.
Una vegada ja l´han resseguit els diem que el copiin a sota.


I aquí teniu els resultats!



dijous, 16 de febrer de 2012

JUGUEM AMB LES SERIACIONS

Amb les càpsules de plàstic de café he confeccionat aquest material per a fer seriacions amb els nanos. De moment només he enganxat gomets grans rodons, però la intenció és anar ampliant i afegir gomets de diferents mides i formes. Com veieu és molt ràpid de fer i de cara als nanos els pots presentar com un joc i ens estalviem fer fitxes, que a més a més no et dóna tota la informació de si saben fer seriacions: a vegades acaben la ratlla que els dibuixem al paper i els queda gomets. No sé perquè pensen que els han de posar tots i els fiquen entre mig de la seriació. A vegades els dones una tira de gomets d´un color o forma... i una altra tira de gomets d´un altre color o forma. No us ha passat mai que els nanos enganxen primer tots seguits els primers i després tots seguits els segons? Això és perquè encara no han entès la dinàmica de la seriació. 
 Al terra els dibuixo amb cel.lo de colors un rectangle. És la consigna. En aquest cas negre i vermell.
 Després hi ha enganxada una recta i a sobre d´aquesta anem posant les càpsules. Negre-vermell-negre-vermell... Ho fem tots junts en rotllana. Anem verificant cada vegada que afegim una peça.
 Quan ja no hi ha espai a la recta s´ha acabat la seriació i els faig observar que encara queden peces a la capsa, però no les farem servir perquè ja hem acabat.
 La seriació anterior l´hem fet tots junts. Ara proposo una altra consigna: taronja-blau
 Continuem tots junts a la rotllana, però aquesta vegada vaig dient el nom d´un nen o una nena i m´ha de dir quina peça ha de col.locar. La resta de nanos ha de restar en silenci. També hem d´anar verificant cada vegada.
La idea és que tots aprenguin la dinàmica i després poguin treballar per parelles o individualment a les taules les estones de racons. Una vegada dominin, podrem passar al paper. Les seriacions poc a poc s´aniran complicant amb diferents formes, grandàries, colors... Ara només cal aconseguir més capsules!!!

dimecres, 15 de febrer de 2012

JA ESTAN FETES LES MÀSCARES!

Avui hem acabat de fer les nostres màscares. Quan les simetries ja s´han assecat he marcat amb una plantilla la figura de la màscara i les he retallat.
 Ells han punxat els ulls.

 Per decorar-les hem utilitzat plomes i càpsules de nespresso aixafades.
 Cada nen escollia una ploma i una càpsula. He tret la ploma del plàstic blanc i l´he enganxat amb cel.lo. Després he posat un bon tros de cola de barra.
 Els nanos enganxaven la càpsula a sobre.
 Ara només queda enganxar amb cel.lo el pal de plàstic ( d´aquests que ja us n´he parlat, de les sabates)
 Et voilà!! Ja tenim la nostra màscara!!!

També es poden enganxar més càpsules o retalls de gomma Eva... el que se us pogui acudir!! Aquestes que venen ara les vaig fer fa uns anys amb nens de P-4. És el mateix sistema: fer primer les simetries. En aquest cas ells mateixos les van punxar senceres i després les van decorar amb botons de colors i gomma Eva que havia retallat.
 També podeu enganxar pel darrera una tira de paper pinotxo a tires.
 I aquesta és la que vam fer el curs passat. Estan fetes amb benes de guix, després les van pintar i vam tirar purpurina abans que s´assequessin. Per últim vam enganxar neteja-pipes a la part del darrera.
Ja veieu que es poden fer molt tipus de màscares. A mi m´agraden més les que no són d´animalets o pallassos, m´agrada més donar un aire venecià!! Però per gustos els colors!!!